Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Bränsepumps relä Audi 100 1.8 E 1987

Startad av Per-Ola Hallquist · 2002-06-24 · 1 svar

Per-Ola HallquistTrådstart
:q Hej.
Är det någon som vet om det är samma bränslepumps relä till en Audi 100 2.2 1985 som till en Audi 100 1.8 E 1987 ??
Reläerna har olika nummer instansade men ser exact lika ut . Om man tar 1.8 ans relä i 2.2 an så funkar inte pumpen där .
Mitt problem är att jag har en 1.8 där det inte kommer ström fram till bränslepumpen, säkringen är hel och därför misstänker jag reläet, pumpen är ok det vet jag.
Jag har lånat ett relä från en 2.2 1985 men det fungerar inte å andra sidan så går inte mitt 1.8 relä i 2.2 an (kan bero på att det är defekt??)

Någon som vet??
Krister Lindholm
Det är inte samma relä....

Fler trådar i Hjälpforumet Bil