Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Bränsleackumulator?

Startad av Hegge · 2007-01-17 · 2 svar

HeggeTrådstart
Tjena.

En kort och enkel fråga. Vad gör bränsleackumulatorn och är det skadligt för bilen att köra utan den? Har fått för mig att den ska underlätta starter när bilen har stått ett tag?

I detta fallet gäller det en Audi 100 från 1987.
slirfeldt
Meningen är att den mycket riktigt skall bibehålla bränlsetrycket efter det att motorn stannat, för garanterat problemfria omstarter,, och det är flera bilar som jag på grund av att dessa varit helt genomrostade helt demonterat och det har inte varit några som helst skillnader, varken kall eller varm.

Så den kan du mycket troligt demontera utan att det blir några startproblem, det är min erfarenhet iaf,, för pumpen är annars mycket snabb på att bygga upp behövligt bränsletryck.
AndersE
Tackar för svaret, då får den gå till soporna.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil