Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

bränslegivare?

Startad av mattias_sandberg82 · 2007-06-29 · 1 svar

mattias_sandberg82Trådstart
min bränsle mätare funkar inte har köpt en ny bränslegivare men när jag har byt den så händer det ändå inget?
är det något annat som kan vara fel/trasigt?
är det något jag själv kan kolla efter?
har en toyota avensis -99 2,0 kombi automat
slirfeldt
Har du även kontrollerat säkringarna? Bränslegivarens två kontakter kan man tillfälligt lägga ihop så resistansen blir max, så skall bränslemätaren ställa sig på max och med tändningen påslagen, se till att det blir bra kontakt.
I annat fall är det endera ett kabelbrott eller själva mätarnålen i instrumentbrädan som är defekt.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil