Patient Golf I -84 1.6 symptom luktar bensin man står still en längre tid. Orsak: Efter bränslepumpen sitter det en burk till som har två utgångar, den ena går till förgasaren och den andra försvinner samma väg som bränsleslangen som går till bränslepumpen. Dvs neråt bakom genröret.
Det är denna "mystiska" slang som läcker inte mycket just nu men det kan ju bli.... Men var ska bränslet ta vägen egentligen?
Hur försiktig ska man vara med bränsleläckage hur stor är brandrisken, bränsle på grenröret kan det orsaka brand?
Klös wrote:
Patient Golf I -84 1.6 symptom luktar bensin man står still en längre tid. Orsak: Efter bränslepumpen sitter det en burk till som har två utgångar, den ena går till förgasaren och den andra försvinner samma väg som bränsleslangen som går till bränslepumpen. Dvs neråt bakom genröret.
Det är denna "mystiska" slang som läcker inte mycket just nu men det kan ju bli.... Men var ska bränslet ta vägen egentligen?
Hur försiktig ska man vara med bränsleläckage hur stor är brandrisken, bränsle på grenröret kan det orsaka brand?
Jag vet inte vad slangen är till , låter ju väldigt feldragen om den är i kontakt med grenröret det minsta.....
Kollat upp detta ordentligt och ev dra om feldragen slang, brandrisken är överhängande om det är som du säger, men då tycker jag redan att det borde hänt......
GGoran Pantzar2003-06-18 · #Det kan vara en returslang till tanken som har ramlat av, de gamla
Fordarna hade en sådan slang men den gick tillbaka på samma sida
som den som mata :OO
En vild gissning bara, lycka till :e
________________________________________________________
FORD A TASTE OF HEAVEN
Fel åtgärdat... det var en murken slang från -84 som inte ville vara mjuk och böjlig längre utan hård och spröd..
Men frågan kvarstår vad är det för skum bränsleledning? Returledning? Och vad är det för mystisk burk som den går ifrån och bränslet från tanken kommer till :q
skulle tro att det är för gaserna sen när man startar så sveper den i sig gaserna en viiiild gisning :e
GGoran Pantzar2003-06-19 · #Okaj, jag har en väldans svag gissning, att den burken har med avgasreningen att göra :q :q
________________________________________________________
FORD A TASTE OF HEAVEN
I min rephandbok står det "fuel reservoir"..........vad det blir på svenska framgår inte :p
det är ett system som tar hand om bensin ångorna