Troligt har den hamnat i sådant läge att den börjat kärva efter tankbytet, vilket kräver lite omjustering av dess vinkel att den åter löper fritt hela vägen, så bör det fungera som det ska igen.
Efter byte av bensintank har min mätare fastnat i topp.
Mätaren visade rätt tror jag de första veckorna, men efter att jag tankat den fullt en gång så har mätaren fastnat i topp. Givetvis sjunker den när jag slår av bilen, den sjunker också enstaka gånger till den nivå som jag uppskattar att det är i tanken för tillfället.
En tanke är att givaren fastnar i tanken på den slang som sitter i tanken.
Men har någon något värde på motstånd för att kunna mäta givaren eller testa mätaren i instrumentpanelen. Eller annan ide.
Mätaren visade rätt tror jag de första veckorna, men efter att jag tankat den fullt en gång så har mätaren fastnat i topp. Givetvis sjunker den när jag slår av bilen, den sjunker också enstaka gånger till den nivå som jag uppskattar att det är i tanken för tillfället.
En tanke är att givaren fastnar i tanken på den slang som sitter i tanken.
Men har någon något värde på motstånd för att kunna mäta givaren eller testa mätaren i instrumentpanelen. Eller annan ide.