Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Bränslepump Audi A6 Avant Quattro

Startad av Soderlund · 2008-09-16 · 2 svar

SoderlundTrådstart
Var sitter bränslepumpen på en Audi A6 Avant Quattro?
Tror nämligen att den har gått sönder och har letat nu lite snabbt under kvällen efter den men har inte kunnat hitta den.

Mvh...
slirfeldt
Den bör då sitta i tanken och ser ut så här för A6 94-97 års modell: https://catalog.meca.se/ProductSheet.aspx?Article_ID=309049&CarReference_ID=3958&CategoryType_ID=1 , där har tex Biltema passande klart prisvärad diton.

Den bör så surra lite svagt en kort stund efter varje gång tändningen slagits på, men se först till att dess säkring är hel och även dess relä ger ström som den skall och att det finns ström till pumpens kontaktstycke som brukar sitta ovanför tanken under ett lock under baksättet.
miann
Tackar för det... :)

Fler trådar i Hjälpforumet Bil