TTorino GTTrådstart2002-07-18Vet någon vart bränslepumpsreläet till en Volvo 245:a -88 sitter någonstans :q
Har jag inte fel så sitter det under handskfacket. Brukar vara vit eller grön.
Vanligt fel på 240 när bränslepumprelät inte slår till är matarsäkringen till insprutningen som sitter i en egen säkringshållare (flatsäkring) bakom batteriet vid strömsplitten. Säkringshållaren oxiderar och smälter av värmeutvecklingen = ingen ström till bränslepump, styrbox mm.