Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Bränslepumpssäkring Audi A4 -97

Startad av Speedo · 2011-01-21 · 5 svar

SpeedoTrådstart
Hjälper en kompis som har skumma problem med sin Audi A4 1.8T -1997.

Bränslepumpssäkringen flyger lite nu och då. Han har kollat kontakterna vid bränslepumpen. Ibland kan det gå en månad, och sedan kan det flyga 5st säkringar på en kväll. Vad kan det vara?
boheme
Kanske en avskavd kabel eller dylikt, gå igenom kretsen för pumpens strömmatning.

Mvh Janne
fraggelpelle
Inte så lätt att komma åt kablarna för att inspektera dom visuellt. Och eftersom felet kommer och går kan det väl vara lurigt att försöka mäta fram det också...
Dingrot
Hej, Kan även vara att bränslepumpen tar olika mycket ström beroende på skit i tanken och eller delvis igensatt strumpa - filter på själva pumpen. Man behöver naturligtvis lyfta pumpen för att kolla detta. Ett annat sätt är kolla så det sitter rätt säkring och prova att säkra upp några ampere ?? Lycka till verkstan.
fraggelpelle
Säkrat upp är gjort, utan resultat. Skall höra om han kollat strumpan, men jag har svårt att tro att det är det...
slirfeldt
Har råkat ut för liknande fenomen och där handlade det om en bränslepump som var på gång att lämna in och gav då dessa symtom med. Men pröva en gång med att mäta upp strömstyrkan under tiden som bränslepumpen jobbar om det då inträffar plötsliga spänningstoppar från denna.

Har denna rullat långt? Med den bilen jag åtgärdade detta hade iaf rullat modiga 28000 mil då bränslepumpen började på det viset och dess symtom försvan helt med ett pumpbyte på den bilen.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil