Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Bränsletrycksregulator

Startad av Hedlund · 2008-07-16 · 3 svar

HedlundTrådstart
Astra -92, 1.4. Motorn går bra så länge man inte gasar så mycket. Funderar på om det kan vara bränsletrycksregulatorn.
Men blev osäker på hur tar loss det som jag tror är utgången, ovansidan. Bänder man bara ut röret eller är det nån sorts gänga? Vill ju inte ha sönder det.
slirfeldt
Erfarenhetsmässigt tror jag mindre på felande bränsletrycksregulator då dessa i regel fungerar bra, men är annars bränslefiltret bytt?
Vilket är det klart vanligaste felorsaken vid liknande symtom och klart värt att prova, som dessutom skall bytas inom vissa intervaller.
oliven
@Peter H 33989 wrote:
Erfarenhetsmässigt tror jag mindre på felande bränsletrycksregulator då dessa i regel fungerar bra, men är annars bränslefiltret bytt?
Vilket är det klart vanligaste felorsaken vid liknande symtom och klart värt att prova, som dessutom skall bytas inom vissa intervaller.


Jag började med att byta bränslefilter. Men ingen skillnad.
slirfeldt
Okey, men att bara lossa btr löser inte så mycket av problemet, provanslut i stället en manometer (går bra med en för tryckluft) på trycksidan via en T-koppling och där bör trycket ligga på runt 2,5-3 Bar med motorn på tomgång.

Är det betydligt lägre ligger då troligt felet i just btr, om det nu är ett bränslerelaterat problem men är den bra servad annars, med fräscha tändstift fördelarlock osv?

Fler trådar i Hjälpforumet Bil