Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Broms kolv problem

Startad av Saab_jonte · 2006-02-25 · 3 svar

Saab_jonteTrådstart
Någon som vet hur man får tillbaka bromskolven på en saab 900 -92?
Den är helt ok, men går bara till en viss gräns.
munters18
Vet att det finns verktyg för att skruva tillbaka kolven i saab-ok, men vågar inte svära på att det är så i ditt fall. Själv brukar jag ge en rejäl dos 5-56/Wd40 innanför dammtätningen och pressa tillbaks den med en liten tving.
slirfeldt
Borde gå att pressa in den även den kolven, då det var till och med 87 års modell av 900 det krävdes skivbromsverktyg att skruva tillbaks kolven, men är heller inte helt hundra på detta.
Jason
Fram eller bak? Fram så ska det bara vara att pressa in kolven om oket är helt. bak så får man lossa på en skruv på baksidan oket och skruva på en justerskruv där för att skruva in kolven.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil