Hur låter den. Det lite bekymmer med kamaxeln på den bilen.
har tittat på en ford sierra 2.0 kombi -88, har funderat på att köpa den. men det är ett problem. nämnligen bromsarna... det är nämligen så att bakbromsarna låser sig före fram, finns det nån justering hur trycket skall fördelas mellan hjulen? eller hur kan man lösa detta problem?
bromsvärdena från besiktningen är 1.2 båda fram och 1.3 båda bak... och eftersom bilen är lättare bak så låser den förståss där...
försäljaren menade att om jag åkte på en asfaltsväg och tvärnitade några gånger så skulle det kunna gå till sig? låter det vettigt?
har ni nåt annat tips på vad som är dåligt med dessa modeller? vad bör man kontrollera extra?? förutom rost såklart, fast det är en Kiruna-bil, därför är den i princip rostfri :)
Tacksam för hjälp!! :l
bromsvärdena från besiktningen är 1.2 båda fram och 1.3 båda bak... och eftersom bilen är lättare bak så låser den förståss där...
försäljaren menade att om jag åkte på en asfaltsväg och tvärnitade några gånger så skulle det kunna gå till sig? låter det vettigt?
har ni nåt annat tips på vad som är dåligt med dessa modeller? vad bör man kontrollera extra?? förutom rost såklart, fast det är en Kiruna-bil, därför är den i princip rostfri :)
Tacksam för hjälp!! :l