Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Bromsar Passat-98

Startad av D6Power · 2008-07-05 · 5 svar

D6PowerTrådstart
Hej.
Skall byta bromsar bak på en Passat Tdi 98.Har tagit loss oken men lyckas inte få in kolvarna hur mycket jag än tar i.Handbromsen verkar i oket med så jag undrar om det kan vara det som spökar. Nån själjustering kanske?? Tips och ideer tack..Kolvarna går utåt hur fint som helst och det har inte vart problem med kärvande bromsar innan..

Jesper..
slirfeldt
Kom inte riktigt ihåg dess konstruktion,, men finns det greppspår i kolvarna skall dom skruvas in och i så fall har Biltema smidiga sådana verktyg, annars bör inte dessa ställa till det allt för mycket.
D6Power
Kan man inte bara greppa runt hela kolven och skruva då??
slirfeldt
Får du bara tag så pröva, men samtidigt ha kart att pressa innåt,,, då är dessa verktyg guld värda,,
aw73
slirfeldt
Jo precis denna använder även jag och funkar kanonbra även till många fordar med,,,

Fler trådar i Hjälpforumet Bil