Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

bromsar

Startad av Henka · 2003-06-17 · 5 svar

HenkaTrådstart
har du originalbelägg eller pirat?
när jag hade några piratbelägg så gnisslade dom högt trots att beläggen var nya
Krister Lindholm
Ganska vanligt förekommande på ex Biltemas belägg vad jag vet..
Bozzle
Henka wrote:
har du originalbelägg eller pirat?
när jag hade några piratbelägg så gnisslade dom högt trots att beläggen var nya
Köp original då vet man att det funkar.
MoPar 66
Henka wrote:
har du originalbelägg eller pirat?
när jag hade några piratbelägg så gnisslade dom högt trots att beläggen var nya
Det är väl när beläggen vibrerar som det gnisslar o det kan väl avhjälpas med dämpplattor som man sätter mellan kolv o belägg .
Bozzle
Endel pirat belägg skriker ändå troligen är det något med materialet som gör att det skriker.
Switchen
Lägg kopparpasta på alla glidytor! Eventuellt kan man behöva fila lite på glidytorna så att de inte kärvar mot oket.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil