Jag skruvade med en gammal engelsk bil från 60 talet för nån vecka sedan, och den hade samma strul som din har. Där satt felet i bromsservot. Att bromsen känns som en svamp brukar för det mesta vara luft i systemet.
Hej!
Jag har en Ford Mondeo Kombi -96, där alla fyra bromsar ligger på. När bilen blir varmare så låser sig frambromsarna till sist, och bilen går inte att köra. Släpper när dom får kyla ner sig.
Jag har haft bilen på en verkstad, och bytt båda bromsoken fram, bromsslangarna fram, bromscylinder. Inget hjälper... :mad:
Allt detta började när jag bytte bromsklossar och bromsskivor fram, och vi märkte att bromscylindern hade gått sönder. (Bromsen kändes som en svamp, efter att bromsklossar och skiva hade bytts).
Verkstaden tycker att dom inte kan göra något mer utan vill skicka den till ford för undersökning. (vet inte vad det skulle gå på, men han sa att det skulle kosta fläsk).
Har redan lagt ut nästan 8000kr hos verkstaden.:mad::mad::mad:
Vad F*N ska jag göra.
/Andreas
Jag har en Ford Mondeo Kombi -96, där alla fyra bromsar ligger på. När bilen blir varmare så låser sig frambromsarna till sist, och bilen går inte att köra. Släpper när dom får kyla ner sig.
Jag har haft bilen på en verkstad, och bytt båda bromsoken fram, bromsslangarna fram, bromscylinder. Inget hjälper... :mad:
Allt detta började när jag bytte bromsklossar och bromsskivor fram, och vi märkte att bromscylindern hade gått sönder. (Bromsen kändes som en svamp, efter att bromsklossar och skiva hade bytts).
Verkstaden tycker att dom inte kan göra något mer utan vill skicka den till ford för undersökning. (vet inte vad det skulle gå på, men han sa att det skulle kosta fläsk).
Har redan lagt ut nästan 8000kr hos verkstaden.:mad::mad::mad:
Vad F*N ska jag göra.
/Andreas