Eeeehh...:o...jooo just dé,
Man tar av hjulet §e,
skruvar bort oket...inte slangen ;-)
skruvar sedan av okhållaren, alltså bygeln som beläggen vilar i och som oket är bultat i!
..mellan bulthålen för hjulet sitter ibland en liten skruv, kan det vara den dom menar?, -finns den/dem , ta bort....
sitter skiten ändå fast, banka dig trött med slägga el baksidan på en yxa.
Man kan börja med att banka på utsidan, runt om yttre kanten närmast hjulbult hålen i 45 graders vinkel. När svetten börjar bryta fram i pannan föreslår jag att du slår inifrån istället, vanligt att skivan går sönder då :D
När grejerna äntligen är borta är det viktigt att man tok-putsar navets anliggningsyta mot nya skivan för att slippa framtida problem med bromsvibrationer :utrop. Putsa men kladda ingen gojja här...spar den till beläggens anliggningsytor, putsa skrapa först...tänk också på att kopparpasta och i princip alla fett utom silikonfett sväller/förstör gummipackningar, så aldrig k-pasta på glidpinnarna el baksidan av belägget mot bromskolven :r Köp ett specialfett finns på tex Mekonomen
Hjälm på....Lycka till!!
Man tar av hjulet §e,
skruvar bort oket...inte slangen ;-)
skruvar sedan av okhållaren, alltså bygeln som beläggen vilar i och som oket är bultat i!
..mellan bulthålen för hjulet sitter ibland en liten skruv, kan det vara den dom menar?, -finns den/dem , ta bort....
sitter skiten ändå fast, banka dig trött med slägga el baksidan på en yxa.
Man kan börja med att banka på utsidan, runt om yttre kanten närmast hjulbult hålen i 45 graders vinkel. När svetten börjar bryta fram i pannan föreslår jag att du slår inifrån istället, vanligt att skivan går sönder då :D
När grejerna äntligen är borta är det viktigt att man tok-putsar navets anliggningsyta mot nya skivan för att slippa framtida problem med bromsvibrationer :utrop. Putsa men kladda ingen gojja här...spar den till beläggens anliggningsytor, putsa skrapa först...tänk också på att kopparpasta och i princip alla fett utom silikonfett sväller/förstör gummipackningar, så aldrig k-pasta på glidpinnarna el baksidan av belägget mot bromskolven :r Köp ett specialfett finns på tex Mekonomen
Hjälm på....Lycka till!!