Jo generellt kan dessa sitta rätt duktigt fastrostade och under förutsättning att eventuell liten hållskruv för bromsskivan är demonterad brukar det vara en hel del våld som får gälla. Fördel med att i förebyggande syfte gå på med lite rostlösande medel längs innerskarven, värme bör man dock helst undvika iaf i större mängd med tanke på det rätt värmekänsliga hjullagret innanför. Men visst själva skivan kan man då värma på en hel del så får man med skivan att utvigdas något.
I dom värre fallen får man tillgripa än mer våld och då brukar iaf jag mycket positivt försiktigt dela bromsskivan i fråga med en vinkelslip tills den går att slå lös med hammare.
I dom värre fallen får man tillgripa än mer våld och då brukar iaf jag mycket positivt försiktigt dela bromsskivan i fråga med en vinkelslip tills den går att slå lös med hammare.