Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

byta drivknutsdamasker

Startad av henrik · 2003-11-07 · 3 svar

henrikTrådstart
Har en Sierra-89 2,9 Combi cupé.
Yttre drivknutsdamasker ska bytas, och jag efterlyser tips om hur jag ska göra. Måste jag ta bort hela drivaxeln, eller vad.
Bozzle
Det beror på om du har stora eller lilla drivknuten på sierran?
Den stora knuten är skruvad med 6-st bult i båda ändar.
Det är troligtvis den stora knuten om det är v6:an. Om det är stora knuten så räcker det att släppa ner axeln i ena änden. Enklast är att släppa ner den inne vid diffen.
OpelMicke
om det bara är damasken du ska byta så finns det drivknutsdamasker i Micro katalogen som är delbar bara att limma i hop skarven på damasken när du har monterat på den. Jag hittade den i en gammal Micro katalog men den kanske finns kvar :)

Micke
mekaren82
https://motorforum.nu/viewtopic.php?t=1315

Vet ej om du är förfatare till denna tråd?

Fler trådar i Hjälpforumet Bil