Är det nu bara en eller båda vajrarna som kärvar och smörning inte hjälper så är det lösa sådana ut till var bakbroms från förgreningen under bilen på denna modell, det är vidare inte så att handbromsmekanismen ute vid hjulen som kärvar?
Dessa finns både med trummor som skivor bak, enligt tex denna sida:https://catalog.meca.se/Catalog.aspx?BrandID=95&ModelID=682&CarReference_ID=6635&CategoryID=1&CategoryType_ID=1 och oavsett jobb är det rätt enkla saker att pyssla med dessa jobb.
Vad det gäller vinterdäck så är dessa ett krav tiden mellan 1 december-31 mars och för dubbdäck är det tillåtet tiden mellan 1 december-15april, om nu inte väglaget medger användning av dessa.
Lite osäker hur nu besiktningen bedömmer detta om man nu rasslar in med dubbdäck och full barmark utanför efter den 15 april, men mer om detta finns här att läsa:https://www.transportstyrelsen.se/Vag/Fordon/Fordon-regler/Dack/Vinterdack/
Dessa finns både med trummor som skivor bak, enligt tex denna sida:https://catalog.meca.se/Catalog.aspx?BrandID=95&ModelID=682&CarReference_ID=6635&CategoryID=1&CategoryType_ID=1 och oavsett jobb är det rätt enkla saker att pyssla med dessa jobb.
Vad det gäller vinterdäck så är dessa ett krav tiden mellan 1 december-31 mars och för dubbdäck är det tillåtet tiden mellan 1 december-15april, om nu inte väglaget medger användning av dessa.
Lite osäker hur nu besiktningen bedömmer detta om man nu rasslar in med dubbdäck och full barmark utanför efter den 15 april, men mer om detta finns här att läsa:https://www.transportstyrelsen.se/Vag/Fordon/Fordon-regler/Dack/Vinterdack/