Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Byta Handbromsvajer Saab 9000??

Startad av mirolisen · 2007-06-30 · 0 svar

mirolisenTrådstart
Har en saab 9000 -87 som jag måste byta handbromsvajer på.

Bakre delen kring själva bromsen var inget problem, inne vid själva handbromsen var det heller inget, men halvvägs under bilen försvinner ju vajern in i en plåt! Jag kommer inte åt det främre fästet, så jag kan inte få bort den gamla vajern.

plåten är stor, inget jag gärna känner att jag ska måsta skruva lös. jag tror verkligen inte att det som är tanken. Har även kollat innifrån bilen, men hittar ingestans där det går att öppna för att komma ner under golvet.. :S

Hur kommer jag åt så att jag kan få lös det främre fästet på den gamla hanbromsvajern? (och fast med den nya)

tacksam för snabbt svar

Fler trådar i Hjälpforumet Bil