Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Byta lampor i värmereglage på Polo

Startad av roggus · 2008-10-17 · 4 svar

roggusTrådstart
Har en Polo från -98 som lamporna i värmereglagen har gått sönder. Är det någon som vet hur man byter dessa?
lenaola
läser i haynes boken... enligt den måste du börja med att ta´loss kåpan fraför växelspaken under den sitter tydligen skruvarna
Kennta 66
@oollaa 37431 wrote:
läser i haynes boken... enligt den måste du börja med att ta´loss kåpan fraför växelspaken under den sitter tydligen skruvarna


Är den "bara" att pilla bort eller?
Får gå ut och kolla imorgon.
Tack så länge.
slirfeldt
Jo utan att exakt veta denna modell så brukar det bli en del försiktigt bändande och letande efter eventulla skruvar, men brukar sällan ställa till större besvär för att sedan komma åt att byta lampan/orna.
Kennta 66
Plockade isär en hel del, och hittade då ett enklare sätt.
Om man plockar ur stereon så sitter det en vit kåpa, ca 5cm i dia, bakom reglagen, mitt i kåpan sitter det en anslutningskontakt till lampan. Om man trycker i överkant på denna kåpa, ca tio i två, och samtidigt drar den bakåt/inåt så lossnar den, sen är det bara att byta lampa. Detta tog fem minuter, bara man vet hur man skall göra...

Fler trådar i Hjälpforumet Bil