Ddanielm71Trådstart2008-04-18Vad släpper jag på för att enklast kunna byta servoremmen på min Golf 3:a 1.8 90 hp..?
Kom ej exakt ihåg hur det såg ut i denna, men har för mig att justeringen görs genom att servopumpens justering släpps, men jag kan ha fel där,, annars bör det synas vart man släpper på, kan vara en spännarms historia med.
Hoppas det löser sig för dig. :-)
tja.
det sitter en spänare under motorn. du måste lås sa på den med en 13 nyckel. på den bulten sitter det en kugghjuls mutter 22 nyckeln, den vrider du på så kommer servomotorn att flytta sig och remmen blir slapp.