Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Byta vattenpump på Cheva astro -98?

Startad av P0jken · 2007-01-07 · 1 svar

P0jkenTrådstart
Tjena! ska byta vattenpumpen på en ovan nämnd bil och undrar lite över hur svårt det är..lr hur mkr måste rivas,är den driven av kamrem?

mvh
slirfeldt
Har inte själv skruvat med en sådan bil,, troligtvis är vattenpumpen av inbyggd modell och drivs då av just kamremmen, som är väl det enda som skulle kunna ställa till det lite om man inte är van att skruva.

Men med instruktion hur kamremmen skall demonteras osv, skall detta jobb inte vara allt för invecklat att lösa, läcker vattenpumpen annars?

Fler trådar i Hjälpforumet Bil