Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Byte av skärmkanter Scorpio kombi -94

Startad av Ghiagubben · 2004-03-30 · 8 svar

GhiagubbenTrådstart
Hejsan
Min annars så fina kombi uppvisar efter den salta vintern kraftigt rostangripna skärmkanter bak. Det ser ut som även den inre skärmkanten är kass.
Frågan nu är vad man kan tänkas kan få ge för jobbet hos en plåtslagare ??
Alltså vad landar man på för att få dit nya skärmkanter bägge sidor bak spackling o lack tänkte jag fixa själv. :q :q
Ludde_57
Mellan 5 & 10000 kronor gissar jag inkl, material.
Ghiagubben
OK
Ni övriga, är det inte nån som har gjort en sån här övning?
Vad fick ni ge för jobbet?
OpelMicke
Ghiagubben wrote:
OK
Ni övriga, är det inte nån som har gjort en sån här övning?
Vad fick ni ge för jobbet?

där jag jobbar nu kostar det ca 6000 kr för skärmkants byte och för lackning.
Det blir nog inge bra om man som hemma mekare sprayar själv där man byt ut plåt, för bästa resultat är det nog bäst att lämna in bilen för byte av skärmkanter och lack.

Lycka till
Ghiagubben
Nu har jag varit o kollat vad de tar på en plåt o lackfirma (seriös)
14 000 kr!!
Då menade killen att om det skall bli riktigt bra måste man lägga ner massa arbetstid på plåtjobbet. Om den inre skärmkanten är dålig så medför det massa extrajobb. Jag tror jag skippar bytet och lägger pengarna på kontantinsatsen på en nyare bil om ett par år...
Trotsallt så är bilen inte värd mer än 30 papp, bättre o använda den, sorgkanterna får jag väl stå ut med.
Ludde_57
Privat då ?
Känner du ingen som kan göra det åt dig mot ersättning ?
Så himla svårt är det inte att byta en skärmkant om ni använder riktig ekonomiplåt.
Ghiagubben
Nej, har ingen som jag känner privat som kan göra svetsjobbet, annars hade man ju gärna gjort det själv om man hade svets och hade lite svetserfarenhet...
Ludde_57
Kör en fuling och knacka på hos någon som håller på med folkrace eller liknande & fråga om de kan hjälpa till.

Jag har fått ganska många sådana förfrågningar själv i.o.m att jag har tomten full av bilar, + att ryktet sprider sig om att jag håller på med svetsning mm
Ghiagubben
Hmm, jag skall kolla runt lite och tack för tipsen Anders o ni andra!

Fler trådar i Hjälpforumet Bil