Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Byte av tändningslås Saab 900- 85

Startad av Henka · 2006-06-17 · 3 svar

HenkaTrådstart
har bytt tändningslåset men nu vill inte backen gå i , är det nån som har erfarenhet av detta problem??
savanna
Har aldrig mekat saab , men eftersom ingen annat svarat så svarar jag.

Ta isär låset igen , se ifall du glömt att koppla ihop något litet stag eller nåt för på saab måste ju backen vara i för att kunna ta ur nyckeln ur låset.

det är bara att ta på dej Sherlockholmshatten och lista ut mysteriet

LYCKA TILL
Henka
ok tack för tipset ska plocka lös det o kolla igen o hoppas på det bästa
Henka
det var backspärren som krånglade , man var tvungen att ha nyckeln i tändningsläge ON när man skruvade dit låset o då kom inte backspärren i rätt läge , så nu funkar allt som det ska

Fler trådar i Hjälpforumet Bil