ganska enkelt faktiskt .... en detalj köp inte de nya backarna på volvo (det finns ett oönskat hål i volvos klossar se här: https://motorforum.nu/showthread.php/8157-Volvo-originaldelar-ojojoj?highlight= ) .... lossa vire framme vid spaken (finns ingen spänning bak vid hjulet som de gamla v och s70 hade) sedan demonteras bakre bromsoken (hela oken med hållaren) Sedan lossar du bromsskivan och backarna blir tillgängliga. sätt dit nya montera och avsluta med att spänna upp wiren så den precis inte tar när du har spaken i nollläge
finns en bra beskrivmning med bilder här https://jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=42&t=10797
om du redan köppt klossarna på volvo och klossarna har hålet borrat ska du begära att få lämna tillbaka det är faktiskt t.o.m. trafikfarligt det hålet om beläggen lossnar en hal vinterdag kan du mycket väl åka av vägen
finns en bra beskrivmning med bilder här https://jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=42&t=10797
om du redan köppt klossarna på volvo och klossarna har hålet borrat ska du begära att få lämna tillbaka det är faktiskt t.o.m. trafikfarligt det hålet om beläggen lossnar en hal vinterdag kan du mycket väl åka av vägen