Nej vanligen skall det inte vara för besvärligt att byta sådant som ser ut som så löst: https://catalog.meca.se/ProductSheet.aspx?Article_ID=2190220&CarReference_ID=9473&CategoryType_ID=1
Jag brukar efter det att hjulet är borttaget demontera bromsklossarna, pressa tillbaks kolven (så den mesta av bromsvätskan töms), sedan med lämplig slangtång låsa i förekommende fall bromslang intill bromsoket för att undvika tömma systemet under bytet av bromsoket.
Som man sedan lossar dess slanganslutning, handbromsvajer och så dessa båda fästbultar så bör hela oket vara losstagbart för byte, men vad var problemet? Anliggande broms? Kan då i vissa fall hjälpa med att "motionera" upp det befintliga för att få fart på det igen.
Jag brukar efter det att hjulet är borttaget demontera bromsklossarna, pressa tillbaks kolven (så den mesta av bromsvätskan töms), sedan med lämplig slangtång låsa i förekommende fall bromslang intill bromsoket för att undvika tömma systemet under bytet av bromsoket.
Som man sedan lossar dess slanganslutning, handbromsvajer och så dessa båda fästbultar så bör hela oket vara losstagbart för byte, men vad var problemet? Anliggande broms? Kan då i vissa fall hjälpa med att "motionera" upp det befintliga för att få fart på det igen.