Antar att din bil har första generationens immobilizer..."Immo 1". Annars finns instruktioner för senare immo också att hämta från samma ställe....:h
Här kommer en instruktion...förutsätter att man har Vagcom el som diagnosinstrumentet nu mer heter "VCDS".
https://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Immobilizer_I_ECU_Swapping
Sammanfattningsvis...Du behöver para ihop motorstyrboxen med bilens immo...:o
Det svåra är att skaffa inloggningskoden till immon, ibland kan firman som sålt bilen ny vara hygglig och lämna ut den :upp, men det finns även programvaror för att "hacka" ut sådan information ur berörd styrbox (immo-låda el kombi-instrument) tex "VagTacho" :r, annars är det auktoriserad verkstad som gäller....
Måste man byta styrenhet på en gammal bil kan man tänka sig att byta hela "kittet" om man får ett bra pris....dvs motorstyrbox med parad immo + nycklar och t-lås till immon :D
Är du säker på att styrboxen är trasig :fraga
Hur kom du fram till det :fraga
Här kommer en instruktion...förutsätter att man har Vagcom el som diagnosinstrumentet nu mer heter "VCDS".
https://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Immobilizer_I_ECU_Swapping
Sammanfattningsvis...Du behöver para ihop motorstyrboxen med bilens immo...:o
Det svåra är att skaffa inloggningskoden till immon, ibland kan firman som sålt bilen ny vara hygglig och lämna ut den :upp, men det finns även programvaror för att "hacka" ut sådan information ur berörd styrbox (immo-låda el kombi-instrument) tex "VagTacho" :r, annars är det auktoriserad verkstad som gäller....
Måste man byta styrenhet på en gammal bil kan man tänka sig att byta hela "kittet" om man får ett bra pris....dvs motorstyrbox med parad immo + nycklar och t-lås till immon :D
Är du säker på att styrboxen är trasig :fraga
Hur kom du fram till det :fraga