Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Byte topplockspackning Opel Omega/BMW diesel 6:a?

Startad av kristoffer_201 · 2007-07-28 · 1 svar

kristoffer_201Trådstart
Hoj!

Ska ev köpa en Omega -95 med diesel 6:a (den från BMW) men topplockspackningen ska bytas.

Hur svårt är det? Verkar inte finnas verkstadhandböcker på dieslarna...
slirfeldt
Bör i princip inte vara allt för svårt, men tar man det lugnt och metodiskt ska man säkerligen ro i land med detta,, och var speciellt noga med kamkedjemärkningar osv, men har man aldrig eller sällan meckat innan skall man kanske tänka till lite innan man ger sig på liknande operation.
För resultatet skall ju bli till det bättre.. :-)

Fler trådar i Hjälpforumet Bil