Allt beror ju på hur händig du är mm. Biltema har en turbo som bör passa till din bil (4000kr) Börja med att byta turbon så kan du alltid byta toppackning vid ett senare tillfälle om den fortfarande tar vatten, såvida inte vattenpumpen är trasig. Blå rök indikerar på olja i avgaserna., vit rök indikerar kylarvatten i avgaserna.
Jag ahr ett problem med bilen nu. Den har dragit en jävla massa olja och den har indikerat låg nivå på kylarvätska. men jag har fyllt på... i fredags började det ryka ur motorrummet och när jag öppnade huven såg jag att det var fullt med motorolja inne i motorrummet. Såg ut som att oljan kom just under tändkasseten.
Vi bogserade bilen till en bilverkstad där dom har sagt att turbon är körd och dom ska börja med att byta ut turbon själva, vilket att bara byta turbon skulle gå på 10 000 kr! och då är det inte ens säkert att den funkar... Jag själv har misstänkt trasig topplockspackning eftersom den har dragit mycket kylarvatten och olja + blårök ur avgassystemet.
Snälla hjälp. Är det möjligt att byta turbon själv? Det kan väl än inte kosta 10 000 kr?
:q
Vi bogserade bilen till en bilverkstad där dom har sagt att turbon är körd och dom ska börja med att byta ut turbon själva, vilket att bara byta turbon skulle gå på 10 000 kr! och då är det inte ens säkert att den funkar... Jag själv har misstänkt trasig topplockspackning eftersom den har dragit mycket kylarvatten och olja + blårök ur avgassystemet.
Snälla hjälp. Är det möjligt att byta turbon själv? Det kan väl än inte kosta 10 000 kr?
:q