Skall någon gång i framtiden göra detta, roliga.
Det finns ingen inspektionslucka på denna låda så det utesluter vi redan nu :(
Skall sära på vxl-låda å motor. det skall inte vara något problem. Problemet för mig är att jag aldrig haft en framhjulsdriven bil och vet således inget om hur man --->"får loss skiten från däcken" <---.
Har fått tips från verkstaden att man kan enkelt ta loss drivaxeln ur v.fr. hjul. D.v.s. lossa hela benet , skruva iväg hjulbulten o.s.v., och dra ur axeln från skivan, om ngn fattar min förklaring. Kanske låter bra å lämpligt. Men på högersidan kanske det är enklare att dra ur skiten ur vxl-lådan, är det ngn som har koll på om det är så enkelt som det låter, eller lär man dela på damasken(r) och skit.
Skall det vara svårare än att man bara sätter in kofoten, eller liknande, på första bästa ställe mellan lådan och drivaxel. Ja, jag vet driv-axel eller -knut är ingen skillnad på i min värld. -->Men ,men om jag sätter kofoten stikt mot vxllåda och böjer kofoten åt höger är det lugnt sedan<--
Stannar h. fr. hjul kvar (s.a.s.) sedan när jag sliter(lyfter?) vxl-lådan åt höger får att komma åt eländet innanför.
Jag har alltså tänkt precist tänkt lossa lite på höger drivhistoria så att den lossnar från vxllådan och sedan räknar jag att den följsamt åker ur lådan när jag flytter den till höger.
Det finns ingen inspektionslucka på denna låda så det utesluter vi redan nu :(
Skall sära på vxl-låda å motor. det skall inte vara något problem. Problemet för mig är att jag aldrig haft en framhjulsdriven bil och vet således inget om hur man --->"får loss skiten från däcken" <---.
Har fått tips från verkstaden att man kan enkelt ta loss drivaxeln ur v.fr. hjul. D.v.s. lossa hela benet , skruva iväg hjulbulten o.s.v., och dra ur axeln från skivan, om ngn fattar min förklaring. Kanske låter bra å lämpligt. Men på högersidan kanske det är enklare att dra ur skiten ur vxl-lådan, är det ngn som har koll på om det är så enkelt som det låter, eller lär man dela på damasken(r) och skit.
Skall det vara svårare än att man bara sätter in kofoten, eller liknande, på första bästa ställe mellan lådan och drivaxel. Ja, jag vet driv-axel eller -knut är ingen skillnad på i min värld. -->Men ,men om jag sätter kofoten stikt mot vxllåda och böjer kofoten åt höger är det lugnt sedan<--
Stannar h. fr. hjul kvar (s.a.s.) sedan när jag sliter(lyfter?) vxl-lådan åt höger får att komma åt eländet innanför.
Jag har alltså tänkt precist tänkt lossa lite på höger drivhistoria så att den lossnar från vxllådan och sedan räknar jag att den följsamt åker ur lådan när jag flytter den till höger.