Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

byte vattenpump omega 88

Startad av bjornelaine · 2008-02-17 · 2 svar

bjornelaineTrådstart
Jag ska byta vattenpump på min opel omega 88 2,0 i någon som vet om det är något speciellt att tänka på.
lenaola
packningsklister på packningarna behövs annars ska det väl bara vara att skruva på.... Sitter pumpen på kamremmen är det ett "något" större jobb.....
malinqx
Omega 2,0 har sin vattenpump driven av kamremmen vilket gör att du måste se till att inte skifta kammen eller vevaxelns läge. annars är det faktiskt förhållandevis lätt att byta den... när du väl kommer fram till den.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil