Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

C-Lås+El Hissar funkar ej!!

Startad av sillo · 2003-05-06 · 4 svar

silloTrådstart
Har een Toyota Camry V6 där inte C-Låset samt El Hissarna (Fönstrena) fungerar.

Har kollat säkringarna men doom verkar vara hela. kan det sitta nått relä någonstans eller vad kan det vara för fel.

Dom har fungerat bra,men helt plöstligt slutade det att fungera
beolover
kolla i "slangen " som går till förardörren det kan vara kabelbrott där . kolla även innanför plåten inne i bilen .

johan
Jason
Gick allt sönder på samma gång? Låter ju konstigt om det blir kabelbrott på alla samtidigt. Möjligen att allt har gemensam jordning.
sillo
Det som hände var att jag låste upp bilen och åkte iväg, när jag efter en stund skulle öppna fönstret gick det inte.

När jag kom hem och hadde kollat säkringarna skulle jag låsa bilen och märkte då att inte C-Låset heller fungerade.
Jason
Kolla om kontakten har gått isär. Om du tar bort plastskyddet som sitter till vänster om kopplingspedalen så sitter det ett kontaktstycke där. Kolla även om kontakten till själva knappsatsen på dörrsidan har gått isär. Lite långsökt visst, men värt att kolla. Kontakter har lossnat förr. När du ändå kollar så tryck i lite 5-56 på en gång.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil