Kolla först säkringarna!
I undantagsfall kan Webasto gå i sk "interlock" =felkod light:) då kan det räcka med att göra W strömlös några minuter:upp
Det brukar vara ganska enkla fel på Webasto värmare. Det är tyvärr ofta meckigt/tidskrävande att komma åt så det blir ofta dyyyrt!
Jag tycker du skall vända dig till en webastospecialist (inte citroën), be dom göra en felsökning, går att göra via EOBD-uttaget, få ett kostnadsförslag på arbetet och eventuellt köpa reservdel av dom och byta själv!
Viktigt att tänka på är att justera CO2 halten om du måste byta glödstift/brännarhus eller kretskortet, vanligt att dom sotar igen. Detta kräver diagnostikutrustning.... Alltså måste du åka tillbaka en gång till...
När värmaren satt felkod går den inte förrän man raderat den, hjälper inte att göra strömlöst!
Ibland räcker det med att radera felet och justera co2.... men då håller det nog inte så länge.
/Dr'n
I undantagsfall kan Webasto gå i sk "interlock" =felkod light:) då kan det räcka med att göra W strömlös några minuter:upp
Det brukar vara ganska enkla fel på Webasto värmare. Det är tyvärr ofta meckigt/tidskrävande att komma åt så det blir ofta dyyyrt!
Jag tycker du skall vända dig till en webastospecialist (inte citroën), be dom göra en felsökning, går att göra via EOBD-uttaget, få ett kostnadsförslag på arbetet och eventuellt köpa reservdel av dom och byta själv!
Viktigt att tänka på är att justera CO2 halten om du måste byta glödstift/brännarhus eller kretskortet, vanligt att dom sotar igen. Detta kräver diagnostikutrustning.... Alltså måste du åka tillbaka en gång till...
När värmaren satt felkod går den inte förrän man raderat den, hjälper inte att göra strömlöst!
Ibland räcker det med att radera felet och justera co2.... men då håller det nog inte så länge.
/Dr'n