Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Caddy SDI AEY -96 som dör direkt efter start

Startad av vabis · 2011-12-26 · 7 svar

vabisTrådstart
Hej!

Frugan har bilen 30mil bort så jag kan inte felsöka utan vill ha lite idéer vad det kan vara.

Motorn har aldrig krånglat men nu när frugan ska ha den så händer det såklart något. Den gick tydligen perfekt ner till sina föräldrar, hon parkerar bilen, den står över natten men fungerar nu inte.
Finns gott om bränsle och den startar tydligen som den ska men dör sedan efter ca 1sek.

Vad kan detta vara?

Mvh Patrik
Rimsky
har den immobilazer
jonas59
Det tror jag inte...den har inget larm och inget fjärrlås eller så...
jonas59
kan tillägga att den alltid varit mycket lättstartad (även vid -20) jämn tomgång och svarat bra på gas så jag tycker inte det borde vara pumpen som plötsligt gett upp...
boheme
Vilket väder med temperaturer är det där hon befinner sig nu? Jag förmodar att vi talar om en diesel utan Turbo, jag är nämligen ingen expert på VW. Kan vara problem med glödstift.

Mvh Janne
slirfeldt
Låter som något fel kring bränslepumpen trots allt då den dör direkt för vore det problem med glödningen brukar man tillslut få igång motorn.
Med eller utan startgas och jo dessa maskiner brukar vara utan turbo.
jonas59
Nu hörde hon av sig och sa att bilen går..hon har tydligen använt fel nyckel..jag fattar inte, är det startspärr iaf då???
...Visste inte ens att det fanns fler nycklar..:confused::confused:
Jaja...den går och det är det viktiga..
Tack för input iaf!!:)

Mvh Patrik
boheme
Det är nog ingen startspärr i egentlig mening utan att nyckeln skall vara rätt programmerad för att funka, jag är dock osäker på om en 96:a hade den faciliteten.

Mvh Janne

Fler trådar i Hjälpforumet Bil