Det låter som att det kärvar nånstans (mekanist) pröva att smörja upp alla leder inne i dörren , till låset. Annars kan de vara kabelbrott nånstans , fröva att mäta upp om de kommer ström dit de ska . Good Luck . johankarlsson35@hotmail.com
Jag har en Ford Scorpio Gia års 89.
Centrallåset krånglar.
På förarsidan går det inte att låsa alls utifrån. Och på passagerarsidan så låser han bilen för direkt låsa upp den igen då man vrider nyckeln.
Sitter man däremot inne i bilen så går det att låsa centrallåset om man håller ner knappen ett tag på förarsidan. På passagerar sidan är det lika dant.
Jag skulle gärna vilja veta vilken typ av centrallås det är i en Ford och hur det hela fungerar. Gärna tips på åtgärder osv.
Tack på förhand.
Centrallåset krånglar.
På förarsidan går det inte att låsa alls utifrån. Och på passagerarsidan så låser han bilen för direkt låsa upp den igen då man vrider nyckeln.
Sitter man däremot inne i bilen så går det att låsa centrallåset om man håller ner knappen ett tag på förarsidan. På passagerar sidan är det lika dant.
Jag skulle gärna vilja veta vilken typ av centrallås det är i en Ford och hur det hela fungerar. Gärna tips på åtgärder osv.
Tack på förhand.