Hej, Inte helt lätt att hitta läckan. Prova att försök lokalisera vilken sida som läckan finns på, genom att blockera slangarna i dörrgångjärnen om det går, eftersom det bygger på vakuum. Därefter är att plocka bort dörrsidan som gäller. Troligen är det bara en slanganslutning som läcker, alternativt membran. Det går nog att få tag en beg. delar tyg laga.se. Lycka till verkstan.
Vill börja med att säga att jag är novis när det gäller bilar öht.
Centrallåset har lagt av på min Cordoba, vet dock inte varför och vad det är som är sönder.
Centrallåset fungerar inte alls, dvs alla dörrar måste låsas manuellt. När jag skall öppna bilen så surrar det i ca 10 sekunder från vakuumpumpen(?) på höger sida i bakluckan och inget händer. Inga säkringar har gått.
Har testat att blåsa i slangen från vakumpumpen för att se om man kunde känna någon läcka men det känns inget. Ingen av de närmsta slangarna är lösa. Vill helst inte rycka isär halva bilen för att leta efter en ev läcka i dessa slangar.
Har testat öppna vakumpumpen för att se om något var löst i den men mötes bara av ett kretskort som inte gjorde mig klokare.
Någon som har en idé på hur man kan diagnostisera problemet? Har inte lust att köpa en ny vakuumpump om det är så att den inte är problemet. Någon som vart med om detta tidigare och isf hur löste du problemet?
Tack på förhand. Alla ev tips är av värde :)
Centrallåset har lagt av på min Cordoba, vet dock inte varför och vad det är som är sönder.
Centrallåset fungerar inte alls, dvs alla dörrar måste låsas manuellt. När jag skall öppna bilen så surrar det i ca 10 sekunder från vakuumpumpen(?) på höger sida i bakluckan och inget händer. Inga säkringar har gått.
Har testat att blåsa i slangen från vakumpumpen för att se om man kunde känna någon läcka men det känns inget. Ingen av de närmsta slangarna är lösa. Vill helst inte rycka isär halva bilen för att leta efter en ev läcka i dessa slangar.
Har testat öppna vakumpumpen för att se om något var löst i den men mötes bara av ett kretskort som inte gjorde mig klokare.
Någon som har en idé på hur man kan diagnostisera problemet? Har inte lust att köpa en ny vakuumpump om det är så att den inte är problemet. Någon som vart med om detta tidigare och isf hur löste du problemet?
Tack på förhand. Alla ev tips är av värde :)