Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Centrallås V70

Startad av Blaesbjerg · 2009-03-27 · 2 svar

BlaesbjergTrådstart
hej
har en Volvo V 70 -00. Och har problem med centrallåset.
Varje gång jag låser bilen går säkringen till centrallåset.
även när jag använder Nyckeln går säkringen.
finns det någon som vet vad det beror på
tack på förhand
berit
Det låter som du har en kortslutning till jord (stomme).
Du kan ju bunkra upp med säkringar och testa att koppla från en dörrkontakt, (den stora mellan dörr och stolpe) i taget för att se vilken som bränner säkring.
Felet ligger troligen i förardörrens kabelhärva (mest använd) el bakluckan (sämst konstruktion)
janhedenblad
det ska jag testa tack för hjälpen:)

Fler trådar i Hjälpforumet Bil