Det går att köra med bilen fast lampan lyser men det är inget som rekomenderas eftersom det kan leda till ytterligare skador på motorn!!!
Hej!
Jag har en Hyundai accent -96.
Idag när jag va ute o körde så började "Check engine" lampan att lysa.. :l Jag slog upp det i min instruktionsbok o där stod det:
"Denna lampa tänds ifall fel uppstår på någon avgasrelaterad komponent. Sådant fel kan innebära dålig motorfunktion samt att det föreskrivna avgasutsläppens gränsvärden kan komma att överskridas. Tänds lampan under körning, kontakta närmanste Hyundai verkstad för kontroll och eventuell reparation av avgasreningssystemet."
Så nu undrar jag om jag kan köra bilen ändå, eller kommer den att stanna när jag kör.. :( Är det dåligt för bilen att köras, då jag inte just nu har råd att fixa den..
Alla svar mottages! ;)
Jag har en Hyundai accent -96.
Idag när jag va ute o körde så började "Check engine" lampan att lysa.. :l Jag slog upp det i min instruktionsbok o där stod det:
"Denna lampa tänds ifall fel uppstår på någon avgasrelaterad komponent. Sådant fel kan innebära dålig motorfunktion samt att det föreskrivna avgasutsläppens gränsvärden kan komma att överskridas. Tänds lampan under körning, kontakta närmanste Hyundai verkstad för kontroll och eventuell reparation av avgasreningssystemet."
Så nu undrar jag om jag kan köra bilen ändå, eller kommer den att stanna när jag kör.. :( Är det dåligt för bilen att köras, då jag inte just nu har råd att fixa den..
Alla svar mottages! ;)