MMaster_Trådstart2010-08-11Motor lampan tändes för några veckor sen och lyser hela tiden sen dess. Var och bes men fick skithöga avgavärden, utanför deras instrument. dock så drar den inte jätte massor med soppa. ca 1,3 l/mil.
När motorn blir varm så svajar tomgången och tjuvstannar stup i ett. men är ganska stabil som kall och nystartad.
Ingen olja har försvunnit, svartryker dock lite.
Har kollat egr och den verkade ok. lmm testade jag att dra ur kabeln på utan förändring, inget hände? Har svin dåligt med stålar för tillfället och är inte så sugen på att köra in den för felkods läsning just nu int eheller köpa en mätare.
Så tipps mottages tacksamt.:)
//B
Ta först lös ena kabeln från batteriet, ladda undertiden den är frånkopplad. kan tänkas att motorlampan slocknar då.
Min gick knepigt med dåligt batteri, Nu går den som en klocka sen jag laddat och iof med felkodsläsare nollat hela datorn men en "raggar" reset kan du ju alltid prova den är ju gratis...
Troligen ligger denna felkod kvar trots frånkoppling av batteriet,, annars inte helt otroligt att endera lambdasond till styrboxens temperaturgivare gett upp av dessa symtom att dömma, svårt annars ge mera tips utan mera ekomiska utgifter,,,
Men innan någon annan ändå hinner före med tipset,, är ju det "klassiska" knepet att pyttsa i 20-30% E85 (etanol) som i många liknaden fall har positiv inverkan på höga avgasvärden och just det med att den redan nu tar mycket soppa, värt att pröva iaf. :-)
Fick öppna plånboken o beställa en tid för att läsa felkoder. Får se vad de säger. Tyvärr fick jag inte tiden före slutet av nästa vecka. Så det är väl bara att vänta o se. TAck iaf för era svar..
/B