Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Cheva Transport-00

Startad av henka43 · 2010-04-01 · 4 svar

henka43Trådstart
Jag har problem med att Vindrutetorkarna inte går tillbaka till utgångsläge när jag stänger av dom.

Är det någon här som vet vad man kan göra åt det :fraga

MVH Henka
slirfeldt
Normalt sköts denna funktion av en inbyggt kontaktplatta som då bryter strömmen vid dess viloläge vid avslaget påslag av torkarna, men kontorllera att samtliga säkringar är hela och att speciellt torkarsäkringen/arna har god kontakt.

Som dom nu är så stannar dom var som helst då strömmen till torkarna bryts, eller vid visst läge?
pissedoff
@Peter H 56376 wrote:
Normalt sköts denna funktion av en inbyggt kontaktplatta som då bryter strömmen vid dess viloläge vid avslaget påslag av torkarna, men kontorllera att samtliga säkringar är hela och att speciellt torkarsäkringen/arna har god kontakt.

Som dom nu är så stannar dom var som helst då strömmen till torkarna bryts, eller vid visst läge?


Dom stannar alltid på samma ställe, i övre läget:l
slirfeldt
Ja då är det något tok med kontaktplattan som styr avslags strömmen och har för mig att den (torkarmotorn) sitter rätt bra till på dessa,,,
pissedoff
@Peter H 56383 wrote:
Ja då är det något tok med kontaktplattan som styr avslags strömmen och har för mig att den (torkarmotorn) sitter rätt bra till på dessa,,,


Ok! Tack så länge. Jag ska kolla detta

Fler trådar i Hjälpforumet Bil