Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Chevrolet astro

Startad av Pebbels · 2008-04-09 · 2 svar

PebbelsTrådstart
Hej någon som kan berätta hur man byter bensinpump på chevrolet astro-88
har hört om en service lucka men vart ssitter den någonstans det är väl inte meningen att man måste slita ut allt för att hitta den hoppas på snabbt svar stort behov av bilen och vill hellst inte lämna in den:)
fnito
Finns ingen service lucka på den... (förgammal)
Det är bara att tömma tanken så gått det går till att börja med ...
Skruva lös tankröret plugga det så du slipper lukten och att bli hög..
Skruva lös tankbanden (och kolla om du behöver nya så du inte kör fast på de när du ska montera ihop) när tanken är lös kommer du åt rören lossa dom så du kan plocka bort tanken från bilen ... kom ihåg hur dom satt... (digitalkamera är ett bra komihåg)
Rengör tanken på ovansidan gärna om du har tillgång till luft också.
Sedan är det bara att vrida lös tankarmaturen med milt våld. Va försiktig när du plockar upp den så det inte rasar ner smuts i tanken. och att du inte bryter av tankgivaren..
Tänk på hur givar armen ligger så att du sätter tillbaka den åt samma håll (kamera)..
Sedan är det bara att byta pumpen som sitter nere på armaturen..
Och till sist är det bara de roliga kvar ... Montera ihop igen.. Ett litet tips skaffa slangar som är lika grov som dom som sitter där och slang skarvar i samma diameter.. Du kommer säkert att behöva dom ... när du ska montera ihop igen..
Lycka till


Tipset fungerade för mig men det är inte en garanti att det gör det för dig.. skruva lungt..
marcus_a
@ankman 30823 wrote:
Finns ingen service lucka på den... (förgammal)
Det är bara att tömma tanken så gått det går till att börja med ...
Skruva lös tankröret plugga det så du slipper lukten och att bli hög..
Skruva lös tankbanden (och kolla om du behöver nya så du inte kör fast på de när du ska montera ihop) när tanken är lös kommer du åt rören lossa dom så du kan plocka bort tanken från bilen ... kom ihåg hur dom satt... (digitalkamera är ett bra komihåg)
Rengör tanken på ovansidan gärna om du har tillgång till luft också.
Sedan är det bara att vrida lös tankarmaturen med milt våld. Va försiktig när du plockar upp den så det inte rasar ner smuts i tanken. och att du inte bryter av tankgivaren..
Tänk på hur givar armen ligger så att du sätter tillbaka den åt samma håll (kamera)..
Sedan är det bara att byta pumpen som sitter nere på armaturen..
Och till sist är det bara de roliga kvar ... Montera ihop igen.. Ett litet tips skaffa slangar som är lika grov som dom som sitter där och slang skarvar i samma diameter.. Du kommer säkert att behöva dom ... när du ska montera ihop igen..
Lycka till


Tipset fungerade för mig men det är inte en garanti att det gör det för dig.. skruva lungt..


Tack för hjälpen :)

Fler trådar i Hjälpforumet Bil