IICARUSTrådstart2004-01-10Hej. Är ägare till en Ford Scorpio -98 2,3 automat.Min fråga är:Finns det någon som känner till något företag som kan chippa eller omprogramera databoxen för mer kraft och mindre soppaförbrukning.
mvh
Icarus
ICARUS wrote:
Hej. Är ägare till en Ford Scorpio -98 2,3 automat.Min fråga är:Finns det någon som känner till något företag som kan chippa eller omprogramera databoxen för mer kraft och mindre soppaförbrukning.
mvh
Icarus
Tror ingen har lagt ner energi på denna bil, det ger ingen märkbar skilnad att optimera en icke turbo bil
CarMan wrote:
ICARUS wrote:
Hej. Är ägare till en Ford Scorpio -98 2,3 automat.Min fråga är:Finns det någon som känner till något företag som kan chippa eller omprogramera databoxen för mer kraft och mindre soppaförbrukning.
mvh
Icarus
Tror ingen har lagt ner energi på denna bil, det ger ingen märkbar skilnad att optimera en icke turbo bil
Hoppsan toppsan på min 850 gav det 10 nya hästar. plus sportluft filter och 2.5 tums avgasystem gav mig yterligare 10 nya hästar så nu har jag 165 hästar i han varffffffffffffför köpte jag inte en med turbo :l :r
mekaren82 wrote:
CarMan wrote:
ICARUS wrote:
Hej. Är ägare till en Ford Scorpio -98 2,3 automat.Min fråga är:Finns det någon som känner till något företag som kan chippa eller omprogramera databoxen för mer kraft och mindre soppaförbrukning.
mvh
Icarus
Tror ingen har lagt ner energi på denna bil, det ger ingen märkbar skilnad att optimera en icke turbo bil
Hoppsan toppsan på min 850 gav det 10 nya hästar. plus sportluft filter och 2.5 tums avgasystem gav mig yterligare 10 nya hästar så nu har jag 165 hästar i han varffffffffffffför köpte jag inte en med turbo :l :r
Har du bromsat dom hästarna före 6 efter, eller ver det kilen som sålde det som sa att det gav så mycke?
Jag skule tro att du komer närmare värkligheten om du flyttar komatecknet ett steg
CarMan wrote:
mekaren82 wrote:
CarMan wrote:
ICARUS wrote:
Hej. Är ägare till en Ford Scorpio -98 2,3 automat.Min fråga är:Finns det någon som känner till något företag som kan chippa eller omprogramera databoxen för mer kraft och mindre soppaförbrukning.
mvh
Icarus
Tror ingen har lagt ner energi på denna bil, det ger ingen märkbar skilnad att optimera en icke turbo bil
Hoppsan toppsan på min 850 gav det 10 nya hästar. plus sportluft filter och 2.5 tums avgasystem gav mig yterligare 10 nya hästar så nu har jag
165 hästar i han varffffffffffffför köpte jag inte en med turbo :l :r
Har du bromsat dom hästarna före 6 efter, eller ver det kilen som sålde det som sa att det gav så mycke?
Jag skule tro att du komer närmare värkligheten om du flyttar komatecknet ett steg
nu ska vi inte vara pesimistiska tycker jag om jag säjer 155165 hästar
men va fan den käns betydligt starkare och så kostade det bara 8laxar så va fan man får väll slänga ditt en torbo nästa gång :OO
Pratade med Motor Nord och dom kan fixa 10-15 hk för 2950 kr + luftfilter 3-4 hk 500 kr . -10 % i soppa förbrukning
Icarus
ICARUS wrote:
Pratade med Motor Nord och dom kan fixa 10-15 hk för 2950 kr + luftfilter 3-4 hk 500 kr . -10 % i soppa förbrukning
Icarus
nån Ford verkstad borde väl chippa databoxen.
Jag vet en som lämnade in sin Volvo 940 turbo till Volvo verkstan och dom chippade bilen. Så det borde nog Ford oxå göra med din bil. Kanske billigare än Motor Nord :fraga