Fukt (dvs vatten) i systemet som fryser i förångaren och sabbar funktionen tills grejerna tinat igen???
Kan ju fel på expansionsventilen (heter det så?) Den som släpper på gas i rätt mängd in i förångaren!
Första åtgärden tömning, byte torkfilter, vakuumsugning och fyllning ny gas....rådfråga en AC-specialist....kanske är det lika bra att byta "ventilen" samtidigt :i
Oavsett lär det här kosta minst 3000:- kanske det dubbla X(
Kan ju fel på expansionsventilen (heter det så?) Den som släpper på gas i rätt mängd in i förångaren!
Första åtgärden tömning, byte torkfilter, vakuumsugning och fyllning ny gas....rådfråga en AC-specialist....kanske är det lika bra att byta "ventilen" samtidigt :i
Oavsett lär det här kosta minst 3000:- kanske det dubbla X(