Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Chrysler med Ac problem

Startad av micke71 · 2010-07-13 · 2 svar

micke71Trådstart
När jag ska åka tex på morgonen då bilen har stått över natten så funkar Acn perfekt men när jag sedan åkt 5-20 min så tappar den kylan helt. även om den funkar då jag stänger av bilen och startar den igen så funkar den inte!!
vad är problemet??:confused:
berit
Fukt (dvs vatten) i systemet som fryser i förångaren och sabbar funktionen tills grejerna tinat igen???

Kan ju fel på expansionsventilen (heter det så?) Den som släpper på gas i rätt mängd in i förångaren!

Första åtgärden tömning, byte torkfilter, vakuumsugning och fyllning ny gas....rådfråga en AC-specialist....kanske är det lika bra att byta "ventilen" samtidigt :i

Oavsett lär det här kosta minst 3000:- kanske det dubbla X(
Gylto
Då ska jag kolla det!!'
Tack för snabbt svar!!

Fler trådar i Hjälpforumet Bil