Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Chrysler Voyager -93, Vill ej starta!

Startad av arfven · 2010-09-28 · 4 svar

arfvenTrådstart
Hejsan! Äger en chrysler voyager från 93 och har ett problem. Till nyckeln så finns det en plastmodul som fungerar som något autolock och nu är det så att jag har tappat bort denna plastmodul. Jag har alltså nyckeln och kan få igång tändningen men motorn snurrar inte igång. Är det någon som har en aning om vad jag kan göra? Finns det någon säkring att dra ur eller så. Oerhört tacksam för svar!
Nitrogen
@arfven 62404 wrote:
Hejsan! Äger en chrysler voyager från 93 och har ett problem. Till nyckeln så finns det en plastmodul som fungerar som något autolock och nu är det så att jag har tappat bort denna plastmodul. Jag har alltså nyckeln och kan få igång tändningen men motorn snurrar inte igång. Är det någon som har en aning om vad jag kan göra? Finns det någon säkring att dra ur eller så. Oerhört tacksam för svar!


Tror inte du kan få igång den utan transponder. Det är ju att stöldskydd!
shloken
Så det är bara att skrota eller vad rekomenderar du? Går det inte att koppla bort sändaren eller på något vis?
slirfeldt
Dessa typer av startspärrar brukart i regel vara duktigt inbyggda i bilarnas egen elektronik, just för att dessa skall vara svåra till nära på omöjliga att forsera med annats än fungerande transponder, men du har ingen annan nyckel med sådan transponder att testa med?

Känner inte vidare till just denna modells vidare möjligheter att eventuellt kringgå denna startspärr, så då troligt giper in då du försöker starta men spana även in på detta mera märkesspecifika forum om närmare svar finns/fås där: https://chryslerforum.se/mopar/
shloken
Tack för svaret! Jag har en till nyckel men ingen transponder på den nyckeln. Det som slog var att det kanske är samma transponder till alla 93 modeller, det kanske skulle fungera att endast fixa en transponder från en annan och använda min nyckel? vad tror du om det?

Tack!

Fler trådar i Hjälpforumet Bil