Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Citroen Jumpy Diselpump trasig [Hjälp!]

Startad av Lundgren · 2010-06-24 · 3 svar

LundgrenTrådstart
Hej
Bilen bara stanna (tvärdog) ,Kan det vara Diselpumpen eller något annat fel?
Är det någon som har en diselpump liggandes till en 2,0 HDI-00

Tacksam för hjälp // Lundgren
boheme
Hej
Bilen bara stanna (tvärdog) ,Kan det vara Diselpumpen eller något annat fel?
Är det någon som har en diselpump liggandes till en 2,0 HDI-00


Har du partikelfilter i ditt motorsystem, det kan vara helt igensatt.

Mvh Janne
berit
Inget partikelfilter på en så gammal....

Vanligt att både motorkabelmattan gnags sönder och att den elektriska förpumpen i tanken pajjar....

Spring inte iväg och byt pump om du inte VET att den är trasig.
Har motorlampan lyst en tid innan den stannade :fraga Börja med att läsa ut felkoder....kolla säkringar och om tankpumpen går :upp
Kostya
Kolla så inte kamremmen är av!

Fler trådar i Hjälpforumet Bil