§e hej alla bilister.
var och bes. bilen. inte kul. fick anmärkning på avgasvärderna. co 0.9 gräns 0.5 co 2500 0.5 gräns 0.3 och hc 156 gräns 100. varför blir det så här. förra bes. var det perfekta värden.lambda var dock bra 1.02 gräns 1.o4. detta borde betyda att lambdan är ok. eller? enligt kunnig mek betyder dessa värden att bilen får för mycket bensin i förhållande till luft.varför?finns det någon som kan tipsa eller ge förslag vad man ska börja att felsöka.bilen är en volvo 760 89:a med v-6 a b280f motorn. tacksam för alla åsikter. peter
Byt olja filter och stift Luftfilter. Det brukar hjälpa. Vaför vet jag inte.
Sedan brukar jag fuska med lite E85 och det funkar bra.
Det är tipsen jag har