SsholssTrådstart2010-11-12Bytte spolarmotor på frugans Opel Corsa -94.
Det finns en liten behållare upptill i motorrummet och en stor längre ner (bägge till vänster från förarsätet sett). Bytte motorn på den lilla behållaren.
Nu till det skumma. När man för spaken framåt spolar det på framrutan och bakrutans torkararm går i gång. När man för spaken bakåt sprutar bakrutans munstycke och framrutans torkare + strålkastarrengörarna går igång?????
Någon som vet varför och hur man åtgärdar?
/S
Låter nog som en felkoppling, se över hur du satt kontakterna.
Mvh Janne
Tog bara ur befintliga kontakter till spolarmotorn....möjligen har tidigare ägare mixtrat...skall kolla!:upp
Jo där rör det sig om att det är tvärt om med den spolfunktionen och är så helt klart felkopplat och den mindre burken är till den för vindrutespolningen och den större till strålkastarna.