Motorforum.nu

ForumOff Topic

Cruising?

Startad av lysdiod · 2003-05-23 · 22 svar

lysdiodTrådstart
Hörde ett rykte om att det var Cruising i Borlänge i helgen (24/5)... nån som vet om det är sant ?

/Danne
Ludde_57
Datum: 2003-05-24

Raggarrally i Borlänge
Det är 10-års jubileum för Raggarrallyt,
Underhållning av
Matchbox från England
Jesse James And His Gang
Som vanligt startar rallyt från motorgården mellan kl. 11-13
Startavgift Rally 60:-
Målet är i Tuna Hästbergs Folketspark. Prisutdelning ca. kl 19.30
Dans mellan kl. 21 - 01
Inträde kostar 100:-
Mat och dryck finns.
Välkomna.

Adress: Gjutargatan 6
Postadress: Borlänge
Tele: 0243-22 77 69


__________________
OpelMicke
blir det inget marknad med veteranbilar och jänkare i Dalarna i sommar?

Micke
Bozzle
Alltid första Lördagen i September är det på Lungnet,Falun
Classic car week i början av Augusti,Rättvik
Ludde_57
Cruisingkalender mm https://hem.passagen.se/pdal/kalender2.html
Nedan listas några cruisingevenemang, fyll gärna på med fler om ni känner till ort/datum.

Sala 30 April
Gävle 5 Maj
Sandviken 26 Maj ( jeepträff under dagen innan cruisingen )
Ljusdal 16 Juni
Västerås PBM 5-7 Juli
Falun 25-26 Juli
Fagersta 10 Augusti
Söderhamn 11 Augusti
Gävle 25 Augusti
MoPar 66
https://web.telia.com/~u49509157/kalender07.html

Lite roligt i Skåne med omnejd
Ludde_57
Ludde_57
Cruising i Falun ikväll 31/5 enligt rykten...
Ludde_57
Cruising i Falun 25 Juli
Mer info: https://www.copperminecruisers.com/start.asp
Ludde_57
savanna
inte att förglömma.... VALLÅKRATRÄFFEN 18-19 Augusti utanför just vallåkra

förmodligen större än nånsin... ( växer varje år )

Kvällen innan ( 17/8 ) brukar det vara crusing i helsingborg samt streetrace någonstans i utkanterna av helsingborg

Å här kommer en liten länk till Härligheten !!!

https://www.vallakratraffen.com/
Ludde_57
Anders P;23334 wrote:
Cruising i Falun 25 Juli
Mer info: https://www.copperminecruisers.com/start.asp
Hur är vädret i Falun idag?
Ludde_57
Cruising I Gävle ikväll 25 Augusti
Ludde_57
Anders P;24206 wrote:
Cruising I Gävle ikväll 25 Augusti
Mindre bilar än väntat på cruisingen, men ett strålande väder som passade perfekt till cruisande i öppen bil.
Var ganska ensam om att åka jeep ( kör med samlingsnamnet för enkelhetens skull ), bra utsikt och få ville komma i vägen §e
Barnen gillade verkligen bilen, och så även en del pappor tror jag :e
Dock kan jag inte för mitt liv förstå hur folk, barn som vuxna, kan tro att >alla< fordon på en cruising kan burna. Tappade räkningen på hur många som ville att jag skulle burna med jeepen. 38," däck, automatlåda och 120 trötta hästkrafter förmår nog bara att slira i/på lera/is.
Som vanligt var det roligaste att åka hem, efter att ha kopplat på jeepen efter bilen med towbaren som sitter monterad i fronten.
Först brukar folk muttra över att man kommer med en svenssonbil på cruisingen, sedan tappar de hakan och utbrister -"men, det är ju ingen som kör!?" när de ser jeepen komma efter med fungerande lysen och allt :e
Bara jag kommer i hågdet, så ska jag gå in på någon leksaksaffär, och köpa en stor apa eller nå´t. Och sätta bakom ratten i jeepen.
Ludde_57
https://hem.passagen.se/pdal/kalender2.html
https://www.raggarportalen.se/index.php?name=Kalender&op=list&col=4

Några cruisingdatum 2008
30 April sala
10 Maj Gävle
24 Maj Söderhamn
31 maj Orsa
31 Maj Sandviken
14 Juni Ljusdal
3-5 Juli PBM Västerås
17-20 Juli Säter
23-24 Juli Falun
26 Juli - 2 augusti CCW Rättvik
9 Augusti Söderhamn
30 Augusti Gävle

Fler trådar i Off Topic