Hej alla,
Jag slänger ut en fråga och hoppas på lite tur...
Jag körde hem från jobbet byss, och märkte att bilen inte gick som den skulle. Med kopplingen i botten motorbromsade den mycket mer än vanligt. Jag stannade för att kolla vätskor och så (kan inte göra så mycket mer...) och då märkte jag att det luktade som av bränd plast... Inte så muntert. Tyvärr MÅSTE jag köra igen imorgon bitti...
Någon som vet vad det kan vara för fel?
Mycket tacksam för svar...
Mvh
Magne
En detalj jag glömde: Motorljudet lät inte rent... Det var ett "extra" ljud som upprepades konstant, ca 2 gånger/sekund.
Mvh
Magne
Inte en broms som ligger på då? Varm broms har en mkt speciell lukt. lät det om motorn även när du inte körde framåt, utan bara stod still?
Ja det lät när jag stod still med motorn igång... Men det kan nog stämma att en broms kinkar, jag tyckte det drog lite åt höger också... Hmm, det kanske är två problem - broms + främmande motorljud..?
Ja, du har nog två problem.... Om du oxo känt det lite så är det nog bromsen som ligger på, därför den saktar in ("motorbromsar" med koppling nedtryckt). Sen kan det ju vara så att det där ljudet funnits länge, men du hörde det nu för att du stod där o kolla o var uppmärksam....?
Kan nog vara så det ligger till... Ska kolla. Stort tack för hjälpen!