Skulle mycket väl kunnavara dålig förgasarfotspackning som även denna är bestyckad med och brukar med vara en klassiker på dessa och brukar i regel då ge bland annat svajande tomgång,, så testa med lite startgas längs misstänkta skarvar och slangar på insugssidan, som vid minsta läckage med motorn på tomgång ger klart förändrad sådan.
Verkar den sedan gå lite mer utan nämnvärd tomgång som kall som sedan blir allt bättre kan där tyda på defekt tempgivare för styrboxen, med värmen är den bra inne i bilen då motorn är så varm som möjligt?
Om inte kan man där misstänka dålig termostat, där brukar annars det säkraste sättet vara att kontrollera motortemperaturen med en ugns termometer i expansionskärlet, där man riktigt brukar kunna se att/när termostaten öppnar och bör då ligga runt 90 grader som normal drifts temperatur.
Verkar den sedan gå lite mer utan nämnvärd tomgång som kall som sedan blir allt bättre kan där tyda på defekt tempgivare för styrboxen, med värmen är den bra inne i bilen då motorn är så varm som möjligt?
Om inte kan man där misstänka dålig termostat, där brukar annars det säkraste sättet vara att kontrollera motortemperaturen med en ugns termometer i expansionskärlet, där man riktigt brukar kunna se att/när termostaten öppnar och bör då ligga runt 90 grader som normal drifts temperatur.